JAK ZACZĄĆ

1) Nowe grupy początkujące ruszają z początkiem każdego miesiąca. Warto się wcześniej zapisać telefonicznie lub mailowo, co zagwarantuje miejsce w grupie. Po miesiącu lub dwóch praktyki w grupie początkującej można przejśc go grupy zaawansowanej.

2) Jako osoba początkująca masz do wyboru 3 opcje:

Grupę Ashtanga początkująca – gdzie nauczysz się stałej sekwencji pozycji jogicznych wykonywanych w tempie o stopniowo wzrastającym poziomie trudności. W tej metodzie zasadnicze znaczenie odgrywa ruch, oddech i koncentracja. Zajęcia idealna dla osób, które stosunkowo szybko chcą poprawić swoją kondycję fizyczną oraz doświadczyć korzyści płynących z jogi, przygotowujące do praktyki Ashtanga jogi oraz Vinyasy.

Grupę Hathajoga początkująca – zajęcia łagodniejsze, na których uczymy się prawidłowego oddychania oraz wykonywania podstawowych asan. Zapoznajemy się z filozofią jogi i jej wpływem na nasze ciało i umysł.

Grupę Mysore – dla osób ambitnych, które bez pośpiechu chcą być uczone Ashtanga jogi indywidualnie w bardzo tradycyjny sposób, odpowiednio do predyspozycji i potrzeb. Krok po kroku poznajesz system i metodę Ashtanga jogi pod czujnym okiem nauczyciela wyrabając praktykę indywidualną. Na Mysore możesz przyjść o dowolnej porze w ramach godzin podanych w grafiku. Czas trwania twojej praktyki zależy od Twoich potrzeb i przygotowania, nie powinien jednak być krótszy niż 30 min.

Co to jest styl Mysore?

  • Każdy student wykonuje samodzielnie sekwencję asan dopasowaną do swoich możliwości, predyspozycji i stopnia zaawansowania. Otrzymuje od nauczyciela indywidualne wskazówki i korekty. Na zajęcia Mysore nie da się spóźnić – można przyjść o dowolnej porze, nie później jednak niż godzinę przed końcem zajęć, tak żeby na czas skończyć swoją sekwencję. Na początku Twoja praktyka będzie trwała około 30-45 min. Ćwiczymy stale tą samą sekwencję jogi – I serię Ashtanga jogi, której należy nauczyć się na pamięć. 

  • Styl Mysore pochodzi się z kolebki ashtanga jogi z miasta Mysore w południowych Indiach, od którego wywodzi się nazwa tej metody. Została opracowana przez Krishnamacharyę, kontynuowana przez jego ucznia Sri K. Patthabhi Joisa, a obecnie przez jego wnuka Sharatha Joisa w Mysore w Indiach w instytucie KPJAYI (K. Pattabhi Jois Ashtanga Yoga Institute).

UWAGA: w dni księżycowe, czyli Pełni i Nowiu nie odbywają się zajęcia Mysore. W 2017 są to: 6.09, 20.09, 5.10, 19.10, 4.11, 18.11, 3.12, 18.12

3) Przyjdź minimum 10-15 minut przed zajęciami. Ćwiczymy na boso w luźnym ubraniu sportowym.

4) Podczas zajęc prosimy o wyłączenie telefonów komórkowych.

5) Ćwiczymy na na profesjonalnych matach do jogi. Na miejscu posiadamy maty przeznaczone do wspólnego użytku, natomiast jeżeli poczujesz, że joga Ci służy, warto zakupić swoją własną matę – najlepiej w profesjonalnym jogowym sklepie internetowym. Zdecydowanie odradzamy maty ze sklepów sportowych oraz supermarketów – będą się ślizgać i kruszyć, stanowią również zanieczyszczenie dla środowiska naturalnego.

6) Ostatni posiłek należy spożyć 2-3 godziny przed zajęciami.

7) Na zajęciach zachowujemy ciszę. To jest nasz święty czas tylko dla nas, szanujemy również to, że inni chcą odpocząć i się zrelaksować.

8) Poinformuj nauczyciela o swoim stanie zdrowia, aby mógł dostosować praktykę do Twoich potrzeb.

9) Panie podczas menstruacji powinny unikać dłuższego pozostawania w pozycjach odwróconych, np. świecy. Zamiast tego można położyć się z nogami na ścianie. Należy ćwiczyć spokojnie i ograniczyć wykonywanie trudniejszych i bardziej wymagających asan.

10) Punktualność na zajęciach jest odzwierciedleniem naszego szacunku do Jogi, Nauczyciela, Osób obecnych na sali oraz nas samych. Spóźniając się tracimy część praktyki (przez co nie korzystamy w niej w stopniu, w jaki moglibyśmy korzystać), przeszkadzmy nauczycielkom oraz osobom ćwiczącym. Dbając o wysokie standardy nauczania w Shanti Yoga Studio osoby spóźnione nie będą wpuszczane na salę.

Mamy nadzieję, że odkrywanie jogi przyniesie Ci dużo radości i życzymy wielu dobrodziejstw na tej drodze!